Great technische teams

Technische teams die hun doelstellingen sneller en effectiever halen

Teams of afdelingen die op een juiste wijze invulling kunnen geven aan de realisatie van de hoe vraag zullen de doelstellingen effectiever en daardoor sneller weten te realiseren. Maar wat is nu de juiste wijze? En hoe realiseren wij dat?

Het is inderdaad ook niet eenvoudig, maar eenmaal bewust van de juiste aanpak ontzettend duurzaam en onderscheidend ten opzichte van de concurrentie. Dus waarom niet gewoon nastreven en in gang zetten. Bovendien hebben succesvolle teams een positieve aantrekkingskracht op de huidige krappe (technische) arbeidsmarkt. En welke technische dienstverlener zou dat nu niet willen?

Als de gedragen missieverklaring is gedefinieerd en deze is vertaald naar de teamdoelen of afdelingsdoelen dan geldt ook hier dat de medewerkers zelf gaan bepalen hoe ze daar invulling aan gaan geven. 

Voor serviceorganisaties is een servicemodel ontwikkeld waarin de missieverklaring en de te realiseren doelen zullen worden verwerkt. Deze training wordt op maat gemaakt en ingezet om de dienstverlening sneller en effectiever op één lijn te krijgen   

Meer succes met Het Servicemodel

Het servicemodel is een didactisch leermodel waarmee praktische intelligentie van servicemedewerkers wordt verhoogd. Door inzicht te geven in de organisatiecontext en deze weten te vertalen naar de taken van de servicemedewerkers ontstaat contextuele intelligentie. Deze blijkt in de praktijk niet vanzelfsprekend, maar is noodzakelijk om te begrijpen waarom individuele taken moeten worden uitgevoerd.  

Het servicemodel kent acht aandachtsgebieden.

De inhoud van deze aandachtsgebieden is echter niet voor elke technische dienstverlener hetzelfde. Dat kan ook niet want elke organisatie kent andere doelen en heeft een eigen unieke organisatiecontext en bedrijfscultuur.

Het servicemodel is dus altijd maatwerk en is klant specifiek.

Door servicemedewerkers bewust te maken van hun aandeel in het grotere geheel wordt individuele intelligentie gestapeld.

Hierdoor wordt de organisatie sterker dan de som der delen. 

De beste resultaten met Het Servicemodel

Het servicemodel werkt overigens het beste voor die technische dienstverleners die onderkennen dat hun servicemedewerkers net zo belangrijk zijn als hun opdrachtgevers. De servicemedewerkers dienen namelijk zonder verspilling te worden gefaciliteerd om de beste resultaten te realiseren. Door invoering van het servicemodel ontstaat er een PDCA-cycli die de eerder genoemde resultaten (versneld) helpen te realiseren.

Krachtige technische leiders

Leidinggevenden hebben een cruciale rol bij het creëren en het behouden van de gewenste bedrijfscultuur. Zij hebben een voorbeeldfunctie en dienen de beleden waarden congruent uit te dragen, in lijn met de organisatiecontext. Maar is elke leidinggevende zich daarvan bewust? Vaak is dat niet het geval en is dat ook vaak de reden waarom bepaalde doelen of gewenste veranderingen niet worden gerealiseerd. 

Wanneer leidinggevenden zich bewust zijn van hun gedrag en weten welke besluiten wanneer moeten worden genomen zullen doelen effectiever en sneller worden gerealiseerd. Om dit te kunnen hebben wij een training ontwikkeld. Deze training is geschikt voor alle leidinggevenden binnen een technische dienstverlener.  

Gedurende 12 weken zal de leidinggevende onder leiding van een trainer een boek gaan schrijven over de uit te voeren werkzaamheden in relatie tot de missie en visie van de organisatie. Het boek bestaat uit 8 hoofdstukken (aandachtsgebieden) en onderliggende paragrafen. Acht aandachtsgebieden die gezamenlijk bepalend zijn voor de te realiseren doelen van de organisatie. De leidinggevende ontwikkeld hierdoor praktische- contextuele intelligentie welke de leidinggevende helpt om beleden waarden congruent uit te dragen waardoor doelen effectiever en sneller worden gerealiseerd.