Great diensten

Interim management

Op ad interimbasis zijn diverse diensten van Great Capital in te huren:

  • Directie voor installatiebedrijven
  • Servicemanager voor grotere service en onderhoudsafdelingen
  • Ondersteuning en/of begeleiding bij organisatieveranderingen


Waardevolle onderhoudscontracten

 Een waardevol onderhoudscontract kenmerkt zich door eenduidige afspraken die voorzien in de behoeften van de opdrachtgever en die van de technisch dienstverlener. 

Door het afsluiten van onderhoudscontracten die voor beide partijen waardevol zijn ontstaat er een wederzijdse afhankelijkheid. Het onderhoudscontract kan dan worden gezien als een verbindende factor die mits goed nagekomen kan leiden tot een duurzame relatie. Want beide partijen zullen geen afscheid nemen als hun behoeften worden vervuld.

Maar hoe doe je dat nu? Hoe zorg je er nu voor dat je zulke onderhoudscontracten kunt afsluiten? Waar moeten onderhoudscontracten dan aan voldoen?

Opdrachtgevers denken in de regel niet zoals wij techneuten denken. Wij techneuten zijn gewend om in oplossingen te denken, vanuit techniek, wetgeving, voorschriften en richtlijnen. En dat is nu juist vaak niet de behoefte van een opdrachtgever.

Om waardevolle onderhoudscontracten af te sluiten is het van belang om de waarde die een opdrachtgever wil behalen op de juiste manier te vertalen naar het contract.  

Andersom is het ook waar: een onderhoudscontract moet ook waardevol zijn voor de technische dienstverlener. Hier gaan wij als techneuten ook opvallend vaak aan voorbij. Wij zijn van nature zo dienstverlenend dat we allereerst het belang van de opdrachtgever in gedachten hebben. Hoezo waardevol voor ons? En daar zit nu juist de crux. Want als het wél bekend is welke waarde een onderhoudscontract heeft voor de technische dienstverlener, dan zal de motivatie om het contract naar tevredenheid uit te voeren worden verlegd van externe- naar intrinsieke motivatie. Je doet het dus niet alleen voor de opdrachtgever maar juist ook voor jezelf als technische dienstverlener. 

Wij zijn ervan overtuigd dat goed opgestelde onderhoudscontracten waardevol kunnen zijn voor beide partijen. Met andere woorden onderhoudscontracten verbinden, want ze geven invullingen aan behoeften van beide partijen. Onderhoudscontracten verbinden opdrachtgevers met technische dienstverleners door de impliciete wederzijdse afhankelijkheid. Want de waarde van het onderhoudscontract wordt alleen gerealiseerd als beide partijen met elkaar zaken blijven doen. 

Als je wilt kunnen wij ondersteuning bieden met het opstellen van waardevolle onderhoudscontracten en of met het implementeren van deze wijze van werken. 

Tendermanagement (kwaliteitsdocument)

Aanbestedingen die door aanbestedende diensten worden uitgeschreven zijn vaak omvangrijk en bestaan veelal uit een groot aantal documenten. Ook komt het steeds vaker voor dat er kwaliteitsdocumenten moeten worden ingediend. Het opstellen van deze documenten is vaak lastig te combineren indien ook lopende operationele werkzaamheden aandacht vragen. En toch maken deze kwaliteitsdocumenten een steeds significanter onderdeel uit van de gunning. Kwaliteit-prijs verhoudingen van 60/40% komen steeds vaker voor.  Je komt er dus niet mee weg om maar even een verhaaltje te schrijven.  

Onze ervaring bij het schrijven van kwaliteitsdocumenten is dat deze exact antwoord dienen te geven op hetgeen dat wordt gevraagd. En dat je ook laat merken in je documenten dat de organisatie ervaring heeft met hetgeen er wordt gevraagd. Mooie algemene verhalen scoren wat dat aangaat minder goed. 

Aangezien de omvang van kwaliteitsdocumenten steeds vaker wordt beperkt tot enkele pagina’s of door een maximaal aantal woorden is het gebruik van illustraties steeds belangrijker geworden. Great Capital werkt al jaar en dag samen met een ontwerpbureau die bekend is met het maken van illustraties voor technische dienstverleners.  

Heb je tijdelijk extra capaciteit nodig voor het schrijven van kwaliteitsdocumenten, neem dan contact met ons op.